Monday, October 10, 2011

Perjumpaan Datuk Bandar Bersama Wakil Penduduk Kampung Tradisional Bertujuan maklumkan hasrat DBKL untuk menyediakn 1 Rancangan Kawasan Khas@Plan Kawasan Tindakan Bagi Kampung Tradisional.



Pihak DBKL:-
-menghormati Status Tanah dan Kesan Sejarah Tanah serta menghormati Akta Kanun Tanah Negara berkenaan Status Tanah di Kg2 tersebut.
-mengganggap bahawa Kg2 tersebut di jadikan pembangunan secara Kg Tradisi.
-Kg Tradisi yg dimaksudkan adalah mengikut kehendak setiap pemilik tanah untuk mencadangkan kepada DBKL, dan akan ditambah-baik, oleh Consultant yg bakal dilantik oleh DBKL kelak supaya boleh dimasukkan didalam Plan pembangunan KLDCP 2020, sebelum Julai 2012.
-meminta Pendduk mengambil kira, berkenaan syarat densiti dan bentuk pembangunan mengikut peraturan dan prosedur DBKL.
-Minta penduduk, mencadangkan tidak melibatkan agenda-agenda yg lain, di utamakan hanya demi kepentingan keseluruhan Pemilik tanah dan kesejahteraan Penduduk.
-minta penduduk memilih wakil2 penduduk untuk setiap kg, menghadiri Seminar dan Bengkel yg akan membentangkan cadangan dan rancangan mengikut selera dan kehendak setiap penduduk yg terlibat.
- segala Keputusan di akhir Bengkel dan Seminar tersebut akan dijadikan sebagai panduan serta ketetapan di dalam Gazet plan KLDCP 2020, kelak.
- minta hujung bulan NOV 2011, bahawa wakil2 ini dapat di lantik serta langkah selanjutnya di segerakan.
-memerlukan tempoh 6 bulan menyediakan dan mengadakan lapuran untuk dilengkapkan di dalam Draft Plan KLDCP 2020.
- di jangkakan RM 400K, akan dibekalkan untuk menjayakan lapuran tersebut.
Segala pertanyaan lanjut ;

Pengarah
Jabatan perancangan Fizikal,
Tingkat 13, Menara DBKL 1,
jalan Raja laut,

No comments:

Post a Comment